top

Yumurtadan sonra çikolata da aklanıyor


Çikolata severlere yıllarca yasak getiren uzmanlar son yaptıkları çalışmalarda az miktarda çikolatanın kalp krizini ve felci (inme) azalttığını düşündürecek sonuçlar aldıklarını açıkladılar. KadıköyŞifa Ataşehir Hastanesi Varis Merkezi ve Damar Cerrahisi Direktörü Op. Dr. Mustafa Kemal Çalık çikolatanın yararları hakkında yapılan son araştırmaları açıklıyor!

Almanya’daki Beslenme Enstitüsünün yaptığı ve 35-65 yaşlarındaki yaklaşık 20.000 kişinin 10 yıl takibi sonrası yayınladığı bir araştırmaya göre elde edilen sonuçlar:

• Her gün yenilen 1 kare (çikolata barının küçük bir kare parçası) toplumda kalp krizi ve felç (inme) riskini %40 azaltmaktadır,

• Çikolatanın inme riskini kalp krizine oranla daha fazla düşürdüğü saptanmıştır,

• Her gün yenilen 7,5 gr çikolata tansiyonu düşürebiliyor. Düzenli yenen az miktarlardaki çikolatanın tansiyon miktarında 20-40 mmHg kadar düşüşe yol açabilmektedir.

• Başka bir deneysel çalışmada da çikolatanın beyin kan akımını arttırdığı ve bu yolla felç riskini azalttığı saptanmıştır,

• Amerika’daki çalışmalarda saptanmış olan bir diğer yarar da damar duvarı ve trombosit fonksiyonu üzerindeki etkiyle Kalp ve Damar hastalıklarında düşüşe neden olduğu saptanmıştır.

Çikolatanın bu etkilere yapımında kullanılan kakao çekirdeklerinde mevcut olan yüksek oranlardaki flavanol maddesinin doğal yollarla tansiyon düşürücü etkisinin olmasıdır. Damarlar üzerindeki yararları ise oksidatif stresi azaltarak, bir başka deyişle anti-oksidan etki yaratarak gerçekleşir. Standart sütlü çikolata %25 ya da daha az kakao içerirken bitter çikolata ise %75 oranında kakao ihtiva edebilir.

Bütün bu yararları sıraladıktan sonra hemen gidip çikolataya hücum etmeden önce 100 gr çikolatanın 500 kalori içerdiği de unutulmamalıdır. İçerdiği doymuş yağların ve yüksek kalori düzeyinin kilo alımına ve kolesterol seviyelerinde yükselmeye yol açtığı da göz önünde bulundurulmalıdır. Aşırıya kaçılmadan alınan gıdalar bize katı-kısıtlanmış bir hayattan daha az zarar verecektir.

Kalp ve damar sağlığımız için küçük oranlarda bitter çikolatayı beslenme alışkanlıklarımıza eklerken besinlerimiz arasına meyve, sebze ve balık yağını da eklemeyi unutmamamız gerekmektedir. Her gün yapacağımız tempolu 20 - 30 dakikalık yürüyüşlerin bütün damar sistemimize katkısı ise artık tartışılmamaktadır.


Etiketler : yumurtadan sonra çikolata da aklanıyor dr. mustafa kemal çalık ,
Yazan : admin Tarih : 03/09/2010 Okunma: 193
Yorum : 0 Facebook da paylaş Facebook da paylaş Yazdır Reyting : Oy yok! (0kişi oyladı)

Benzer Konular

  • DİYET SONRASI SARKAN VÜCUDUNUZU ŞİMDİ TOPLAMA ZAMANI…
  • Çikolata krizi de gizli diyabetin alarmı sayılabilir
  • Keneden sonra Tatarcık Humması kabusu
  • GÜNEŞ SONRASI CİLT BAKIMI
  • Çikolata ekmek gibi yenmez
  • 8 saatten sonra muayenehaneye, İstifa zorunluluğu kalktı
  • Düşükten Sonra Hamile Kalmak İçin 6 Ay Bekleyin!
  • Yorum Ekle

    Yorumlar

    Bu yazı için daha önce hiç yorum yazılmamış!

    Tekrarlayan düşüklerin en önemli nedenleri ALERJİNİZİN NEDENİ OFİS ARKADAŞINIZIN KEDİSİ OLABİLİR

     


    bottom